Awatar
Pośród nazwisk odważnych katolików, którzy wskazali Bergoglio na
szerzenie przez niego herezji, przeczytałem: Arkadiusz Robaczewski,
Former Professor

to arkadiusz robaczewski pdo523 teatszyk stanislawski

Correctio Filialis de haeresibus propagatis

„…Zdziwił mnie polski sygnatariusz tego listu. Niejaki prof. Arkadiusz Rybaczewski, były prof. Katolickiego Uniwersytetu w Lublinie. Tak sam się podpisał pod listem.
I to znowu nie jest żart. Arkadiusz Robaczewski nigdy profesorem KUL nie był, o ile mnie wiedza nie myli jest posiadaczem stopnia magistra. Dziś mocno związany ze środowiskiem Radia Maryja, gdzie zajmuje nawet jakieś kierownicze stanowiska w różnych instytutach, czy fundacjach, w których tylko ojciec Tadeusz Rydzyk się dobrze orientuje. Może i wykłada ów „profesor” w Szkole w Toruniu, ale tu pojawia się już problem, który od dziś jest aktualny. Czy to jest w porządku, że ktoś kto publicznie zarzuca papieżowi herezję może wykładać na katolickiej skądinąd uczelni? I już również dziś usłyszałem pytanie, czy ktoś podważający papieską prawowierność publicznie, może tak sobie przystępować do komunii w czasie mszy? I może nie usłyszałbym tego pytania tak szybko, gdyby nie to, że ten polski sygnatariusz przychodzi również do naszego lubelskiego kościoła. A i sam bym nie zabierał głosu, gdybym nie pamiętam jak sam ojciec dyrektor rozdawał razy nie tak dawno, kto może a kto nie może do komunii przystępować. Dlatego teraz ciekawi mnie owa kwestia zatrudniania na uczelni katolickiej, po zarzutach stawianych papieżowi o herezję, i kwestia jedności w komunii z całym Kościołem Katolickim.
I znowu myślę, że to nie jest żart.”

Tomasz Dostatni OP

Tomasz Dostatni OP

Urodzony w 1964 roku. W przeszłości dyrektor wydawnictwa „W drodze”. Obecnie prezes dominikańskiej Fundacji „Ponad Granicami” w Lublinie. Znawca Kościoła w Czechach, publicysta. [fot. Tomek Sikora]